I Cel
-
Promocja aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży.
-
Aktywizacja społeczności Szkół Salezjańskich.
II Organizatorzy
-
Organizatorem Marszobiegu Salezjańskiego „Poznańska Piątka” jest Rada Rodziców Zespołu Szkół Salezjańskich w Poznaniu.
-
Dyrektorem biegu jest Krzysztof Wietrzykowski, e-mail: wietrzykowski(at)op.pl.
-
Biuro zawodów – sekretariat Zespołu Szkół Salezjańskich w Poznaniu, os. Bohaterów II Wojny Światowej 29, 61-387 Poznań.
III Termin i trasa biegu
-
Bieg odbędzie się 15 czerwca 2024 r. (sobota), na terenach Leśnictwa Dębina w Poznaniu.
-
Trasa mieszana drogami i duktami leśnymi, dystans ok. 5 km, oznaczona co ok. 500 m taśmą w kolorze biało-niebieskim.
-
Trasa nie posiada atestu PZLA.
-
Limit czasu na pokonanie trasy wynosi 1,5 godziny.
-
Uczniowie klas 1-3 PSSP mają możliwość uczestnictwa w biegu dodatkowym na dystansie 500 m.
-
Uczniowie klas 4-6 PSSP mają możliwość uczestnictwa w biegu dodatkowym na dystansie 2500 m.
-
Uczestnictwo w którymś z biegów dodatkowych wyklucza możliwość startu w marszobiegu głównym.
IV Klasyfikacja i pomiar czasu
-
Zawody rozgrywane będą w następujących klasyfikacjach:
-
“GEN” – klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn
-
Klasyfikacje kobiet i mężczyzn, w kategoriach wiekowych:
(KOBIETY/MĘŻCZYŹNI)
“K 1-3”/“M 1-3” – uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej
“K 4-6”/“M 4-6” – uczniowie klas 4-6 szkoły podstawowej
“K 7-8”/“M 7-8” – uczniowie klas 7-8 szkoły podstawowej
“K LO”/“M LO” – uczniowie liceum
“K-19+”/“M-19+” – dorośli od 19 lat (roczniki 1923 – 2004)
W przypadku gdy w danej kategorii zgłoszonych będzie mniej niż 3 osoby, zgłoszeni uczestnicy mogą zostać przeniesieni do kategorii wyższej lub niższej. O przeniesieniu do właściwej kategorii każdorazowo decyduje Organizator.
-
Pomiar czasu i ustalanie kolejności ukończenia biegu dokonywane będzie przy użyciu aparatury elektronicznej.
-
Klasyfikacja prowadzona będzie wg czasów brutto.
V Warunki zgłoszenia i zasady uczestnictwa
-
Do zawodów dopuszcza się wyłącznie uczniów Zespołu Szkół Salezjańskich, oraz ich rodziny lub prawnych opiekunów.
-
Zgłoszenia można dokonać wyłącznie elektronicznie do dnia 13.06.2024 r. do godz. 23:55, lub do wyczerpania limitu, na stronie https://www.biegsalezjanski.pl/zapisy/
-
Po tej dacie, oraz w dniu zawodów zgłoszenia nie będą już przyjmowane.
-
Organizator ustala limit startujących, który wynosi 300 zawodników.
-
Weryfikacja zawodników i odbieranie pakietów startowych odbywać się będzie po zakończeniu zapisów, w dniu zawodów.
-
Uczniowie z klas 1-3 szkoły podstawowej mogą uczestniczyć w biegu głównym wyłącznie w drużynie z przynajmniej jednym dorosłym opiekunem. Wymagana jest rejestracja opiekuna jako osobnego zawodnika.
-
Warunkiem uczestnictwa wszystkich uczniów w zawodach, jest dostarczenie Organizatorowi wypełnionego i podpisanego przez Rodzica lub Opiekuna prawnego oświadczenia o:
-
-
zdolności dziecka do udziału w biegu,
-
zgodzie na udział w zawodach osoby niepełnoletniej i braniu za nią odpowiedzialności.
-
Oświadczenie należy przekazać Organizatorowi w Biurze Zawodów, lub najpóźniej podczas weryfikacji w dniu zawodów. Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia każdego Oświadczenia, co do którego istnieje podejrzenie, że zostało wypełnione niezgodnie z prawdą.
-
Dorośli uczestnicy przekazują Organizatorowi podpisane oświadczenia, w których deklarują, że ich stan zdrowia pozwala na udział w zawodach, oraz że startują wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponoszą związane z tym ryzyko.
-
Wszyscy uczestnicy przyjmują do wiadomości, że udział w biegu wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
-
Każdy zawodnik ma obowiązek zapoznania się z regulaminem biegu i zobowiązany jest do jego przestrzegania.
VI Sprawy finansowe
-
Udział w zawodach jest bezpłatny dla uczniów i pracowników Zespołu Szkół Salezjańskich.
-
Dla uczestników niebędących uczniami/pracownikami Zespołu Szkół Salezjańskich, wpisowe wynosi 10 zł.
VII Nagrody i świadczenia dla zawodników.
-
Zgłoszeni, zakwalifikowani i zweryfikowani zawodnicy, otrzymają w Biurze Zawodów pakiet startowy.
-
Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą bieg w wyznaczonym limicie czasu otrzymają pamiątkowy medal.
-
Zwycięzcy w kategoriach generalnych i kategoriach wiekowych, otrzymają pamiątkowe dyplomy.
-
Zawodnicy, którzy zdobędą nagrody w klasyfikacji generalnej, nie będą nagradzani w kategoriach wiekowych.
-
Opiekunowie uczniów szkoły podstawowej nie będą klasyfikowani w kategorii “K-19+”/“M-19+”.
-
Po biegu Organizator zapewnia posiłek oraz napoje.
VIII Przepisy porządkowe
-
Zawodnicy mogą poruszać się wyłącznie po drogach i duktach leśnych. Niedozwolone jest przemieszczanie się na przełaj w drzewostanie.
-
Trasa zawodów przebiega ogólnodostępnymi drogami leśnymi, po których mogą poruszać się rowerzyści i spacerowicze nieuczestniczący w imprezie.
-
Zabronione jest pozostawianie śmieci na trasie biegu oraz w strefach startu i mety, poza przeznaczonymi do tego celu pojemnikami.
-
Zabronione jest niszczenie drzew, krzewów i ściółki leśnej, oraz urządzeń należących do Leśnictwa Dębina.
-
Podczas trwania imprezy zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych.
-
W razie wypadku lub złego samopoczucia, należy poinformować Organizatora.
IX Postanowienia końcowe
-
Zawody odbędą się bez względu na warunki atmosferyczne, z wyłączeniem warunków zagrażających bezpieczeństwu uczestników.
-
Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione lub pozostawione bez opieki podczas imprezy.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenie ewentualnych zmian w Regulaminie. Wiążąca i ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora. O zmianach w Regulaminie Organizator będzie informował na stronie www.biegsalezjanski.pl.
-
W sprawach nieujętych Regulaminem rozstrzyga Organizator.